FreightCar America, Inc.
US ˙ NasdaqGS ˙ US3570231007

Introduksjon

Denne siden gir en grundig analyse av den kjente historikken for insidernes handelsaktiviteter for W Matthew Tonn. Insidere er ledere, direktører eller betydelige investorer i et selskap. Det er ulovlig for insidere å gjøre handler i deres selskaper basert på spesifikke, ikke-offentlig informasjon. Dette betyr ikke at det er ulovlig for dem å gjøre noen handler i deres egne selskaper. Imidlertid må de rapportere alle handler til SEC via et skjema 4. Til tross for disse begrensningene, antyder akademisk forskning at insidere - generelt sett - har en tendens til å overgå markedet i sine egne selskaper.

Gjennomsnittlig handelslønnsomhet

Den gjennomsnittlige handelslønnsomheten er den gjennomsnittlige avkastningen av alle åpne markedskjøp gjort av insideren de siste tre årene. For å beregne dette, undersøker vi hvert eneste åpne marked, uplanlagte kjøp som er gjort av insideren, men dette inkluderer ikke alle handler som ble markert som en del av en 10b5-1 handelsplan. Vi beregner deretter gjennomsnittlig ytelse av disse handlene over 3, 6 og 12 måneder, gjennomsnittlig hver av disse varighetene for å generere en endelig ytelsesmåling for hver handel. Til slutt,

Dersom lønnsomheten for denne interne handelen er "N/A", har enten den interne personen ikke gjort noen åpen-markeds kjøp de siste tre årene, eller så er handlene for nylig til å beregne en pålitelig prestasjonsmåler.

Oppdateringsfrekvens: Daglig

Se listen over de mest lønnsomme insidetraderne.

Selskaper med rapporterte insiderposisjoner

SEC-arkiveringene indikerer at W Matthew Tonn har rapporterte beholdninger av handler i følgende selskaper:

Verdipapir Navn Siste rapporterte høydepunkter
US:RAIL / FreightCar America, Inc. Chief Commercial Officer 251 479
Hvordan tolke diagrammene

De følgende diagrammene viser aksjens ytelse etter hver åpen markedstransaksjon som ikke var planlagt, utført av W Matthew Tonn. Ikke-planlagte handler er handler som ikke ble gjort som en del av en 10b5-1 handelsplan. Aksjeytelsen er kartlagt som kumulativ prosentendring i aksjekursen. For eksempel, hvis en innsidehandel ble gjort 1. januar 2019, vil diagrammet vise daglig prosentendring for verdipapiret til dagens dato. Dersom aksjeprisen går fra $10 til $15 i løpet av denne tiden, vil den kumulative prosentendringen i aksjeprisen være 50%. En endring i prisen fra $10 til $20 vil være 100%, og en endring i prisen fra $10 til $5 vil være - 50%.

Til syvende og sist er målet vårt å avgjøre hvor tett insidernes handler korrelerer med overavkastninger (positiv eller negativ) i aksjekursen for å se om insidere timer sine handler for å tjene på intern informasjon. Se for deg en situasjon der en insider gjør dette. I denne situasjonen, forventer vi enten (a) positive avkastninger etter kjøp, eller (b) negative avkastninger etter salg. I tilfelle (a) KJØP-diagrammet ville vise en serie av oppadgående kurver, som indikerer positive avkastninger etter hver kjøpstransaksjon. I tilfelle (b) ville SALG-diagrammet vise en serie av nedadgående kurver, som indikerer negative avkastninger etter hver salgstransaksjon.

Imidlertid er dette alene ikke nok til å dra konklusjoner. Hvis, for eksempel, aksjeprisen for selskapet steg jevnt over mange år uten å følge en syklisk trend, ville vi forventet at alle postkjøpsdiagrammer skal ha en stigende trend. På samme måte vil ikke-sykliske nedganger over mange år resultere i nedadgående trend i post-trade diagrammer. Ingen av disse diagrammene ville antyde aktiviteter som insidertrening.

Den sterkeste indikatoren ville vært en situasjon der aksjekursen var ekstremt syklisk, og det var både positive signaler i KJØPSdiagrammet og negative plot i SALGSdiagrammet. Denne situasjonen ville vært sterkt antydende om en insider som timet handler til sin økonomiske fordel.

Internkjøp RAIL / FreightCar America, Inc. - Analyse av kortsiktig fortjeneste

I denne seksjonen analyserer vi lønnsomheten av hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i RAIL / FreightCar America, Inc.. Denne analysen hjelper til å forstå om den interne personen regelmessig genererer unormale avkastninger, og er verdt å følge. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.

Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.

Handelsdato Ticker Innsider Rapporterte
aksjer
Rapportert
pris
Justerte
aksjer
Justert
pris
Kostpris Dager til
maks
Pris ved
maks
Maks
fortjeneste ($)
Maks fortjeneste (%)
2022-12-12 RAIL Tonn W Matthew 5 700 3,5451 5 700 3,5451 20 207 67 3.9200 2 137 10,58
2022-05-11 RAIL Tonn W Matthew 9 850 3,4800 9 850 3,4800 34 278

Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.

RAIL / FreightCar America, Inc. Insider Trades
Internhandel RAIL / FreightCar America, Inc. - Analyse av kortsiktig tap

I denne seksjonen analyserer vi unngåelsen av kortsiktig tap for hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i RAIL / FreightCar America, Inc.. Et jevnt mønster av tap unngåelse kan antyde at fremtidige salgstransaksjoner kan forutsi nedgang i pris. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.

Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.

Handelsdato Ticker Innsider Rapporterte
aksjer
Rapportert
pris
Justerte
aksjer
Justert
pris
Kostpris Dager til
min
Pris ved
min
Maks tap
unngått ($)
Maks tap
unngått (%)
Det er ingen kjente uplanlagte handler på det åpne markedet for denne insideren og verdipapirkombinasjonen.

Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.

RAIL / FreightCar America, Inc. Insider Trades
Innsidernes handelshistorikk

Tabellen viser den komplette listen over innsidehandler gjort av W Matthew Tonn som avslørt til Securies Exchange Comission (SEC).

Fildato Transaksjonsdato Skjema Ticker Verdipapir Kode 10b5-1 Aksjer Gjenværende aksjer Prosent
endring
Aksje
pris
Transaksjons
verdi
Gjenværende
verdi
2025-01-22 2025-01-17 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
F - Taxes −14 896 251 479 −5,59 12,37 −184 264 3 110 795
2025-01-13 2025-01-09 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 19 276 266 375 7,80
2024-05-24 2024-05-22 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 2 131 247 099 0,87 3,63 7 736 896 969
2024-05-24 2024-05-21 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 4 400 244 968 1,83 3,70 16 280 906 382
2024-01-30 2024-01-28 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
F - Taxes −9 854 240 568 −3,93 2,72 −26 852 655 548
2024-01-08 2024-01-04 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 61 814 250 422 32,77
2023-01-26 2023-01-24 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
F - Taxes −20 961 188 608 −10,00 3,35 −70 219 631 837
2023-01-10 2023-01-06 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 39 014 209 569 22,87
2022-12-13 2022-12-12 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 5 700 170 555 3,46 3,55 20 207 604 635
2022-09-30 2022-09-26 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
F - Taxes −11 720 164 855 −6,64 3,80 −44 536 626 449
2022-05-13 2022-05-11 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 9 850 176 575 5,91 3,48 34 278 614 481
2022-01-19 2022-01-17 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Employee Stock Option
A - Award 47 849 47 849
2022-01-19 2022-01-17 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 32 886 166 725 24,57
2021-02-01 2021-01-28 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Employee Stock Option
A - Award 49 162 49 162
2021-02-01 2021-01-28 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 28 478 133 839 27,03
2021-01-07 2021-01-05 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Employee Stock Option
A - Award 300 000 300 000
2020-01-28 2020-01-24 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Employee Stock Appreciation Right
A - Award 144 090 144 090
2020-01-28 2020-01-24 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 65 361 105 361 163,40
2019-09-30 2019-09-26 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 40 000 40 000
P
Åpent marked eller private kjøp av ikke-derivat eller derivat sikkerhet.
S
Åpent marked eller private kjøp av ikke-derivat eller derivat sikkerhet.
A
Bevilgning, tildeling eller andre oppkjøp av verdipapirer fra selskapet (slik som en opsjon)
C
Konvertering av derivat
D
Salg eller overføring av verdipapirer tilbake til selskapet
F
Betaling av utøvelseskurs eller skatteplikt ved å bruke deler av verdipapirer mottat fra selskapet
G
Gave av verdipapirer fra eller til insidere
K
Aksjebytting og lignende sikringsavtaler
M
Øvelse eller konvertering av derivatverdipapir mottatt fra selskapet (for eksempel en opsjon)
V
En transaksjon frivilig rapportert på Skjema 4
J
Annet (med en fotnote som beskriver transaksjonen)