Introduksjon
Denne siden gir en grundig analyse av den kjente historikken for insidernes handelsaktiviteter for Brian Keith Roberts. Insidere er ledere, direktører eller betydelige investorer i et selskap. Det er ulovlig for insidere å gjøre handler i deres selskaper basert på spesifikke, ikke-offentlig informasjon. Dette betyr ikke at det er ulovlig for dem å gjøre noen handler i deres egne selskaper. Imidlertid må de rapportere alle handler til SEC via et skjema 4. Til tross for disse begrensningene, antyder akademisk forskning at insidere - generelt sett - har en tendens til å overgå markedet i sine egne selskaper.
Gjennomsnittlig handelslønnsomhet
Den gjennomsnittlige handelslønnsomheten er den gjennomsnittlige avkastningen av alle åpne markedskjøp gjort av insideren de siste tre årene. For å beregne dette, undersøker vi hvert eneste åpne marked, uplanlagte kjøp som er gjort av insideren, men dette inkluderer ikke alle handler som ble markert som en del av en 10b5-1 handelsplan. Vi beregner deretter gjennomsnittlig ytelse av disse handlene over 3, 6 og 12 måneder, gjennomsnittlig hver av disse varighetene for å generere en endelig ytelsesmåling for hver handel. Til slutt,
Dersom lønnsomheten for denne interne handelen er "N/A", har enten den interne personen ikke gjort noen åpen-markeds kjøp de siste tre årene, eller så er handlene for nylig til å beregne en pålitelig prestasjonsmåler.
Oppdateringsfrekvens: Daglig
Selskaper med rapporterte insiderposisjoner
SEC-arkiveringene indikerer at Brian Keith Roberts har rapporterte beholdninger av handler i følgende selskaper:
Verdipapir | Navn | Siste rapporterte høydepunkter |
---|---|---|
US:SPLK / Splunk Inc. | SVP & CHIEF FINANCIAL OFFICER | 0 |
US:LYFT / Lyft, Inc. | Chief Financial Officer | 922 327 |
Hvordan tolke diagrammene
De følgende diagrammene viser aksjens ytelse etter hver åpen markedstransaksjon som ikke var planlagt, utført av Brian Keith Roberts. Ikke-planlagte handler er handler som ikke ble gjort som en del av en 10b5-1 handelsplan. Aksjeytelsen er kartlagt som kumulativ prosentendring i aksjekursen. For eksempel, hvis en innsidehandel ble gjort 1. januar 2019, vil diagrammet vise daglig prosentendring for verdipapiret til dagens dato. Dersom aksjeprisen går fra $10 til $15 i løpet av denne tiden, vil den kumulative prosentendringen i aksjeprisen være 50%. En endring i prisen fra $10 til $20 vil være 100%, og en endring i prisen fra $10 til $5 vil være - 50%.
Til syvende og sist er målet vårt å avgjøre hvor tett insidernes handler korrelerer med overavkastninger (positiv eller negativ) i aksjekursen for å se om insidere timer sine handler for å tjene på intern informasjon. Se for deg en situasjon der en insider gjør dette. I denne situasjonen, forventer vi enten (a) positive avkastninger etter kjøp, eller (b) negative avkastninger etter salg. I tilfelle (a) KJØP-diagrammet ville vise en serie av oppadgående kurver, som indikerer positive avkastninger etter hver kjøpstransaksjon. I tilfelle (b) ville SALG-diagrammet vise en serie av nedadgående kurver, som indikerer negative avkastninger etter hver salgstransaksjon.
Imidlertid er dette alene ikke nok til å dra konklusjoner. Hvis, for eksempel, aksjeprisen for selskapet steg jevnt over mange år uten å følge en syklisk trend, ville vi forventet at alle postkjøpsdiagrammer skal ha en stigende trend. På samme måte vil ikke-sykliske nedganger over mange år resultere i nedadgående trend i post-trade diagrammer. Ingen av disse diagrammene ville antyde aktiviteter som insidertrening.
Den sterkeste indikatoren ville vært en situasjon der aksjekursen var ekstremt syklisk, og det var både positive signaler i KJØPSdiagrammet og negative plot i SALGSdiagrammet. Denne situasjonen ville vært sterkt antydende om en insider som timet handler til sin økonomiske fordel.
Internkjøp LYFT / Lyft, Inc. - Analyse av kortsiktig fortjeneste
I denne seksjonen analyserer vi lønnsomheten av hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i LYFT / Lyft, Inc.. Denne analysen hjelper til å forstå om den interne personen regelmessig genererer unormale avkastninger, og er verdt å følge. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.
Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.
Handelsdato | Ticker | Innsider | Rapporterte aksjer |
Rapportert pris |
Justerte aksjer |
Justert pris |
Kostpris | Dager til maks |
Pris ved maks |
Maks fortjeneste ($) |
Maks fortjeneste (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020-02-20 | LYFT | Roberts Brian Keith | 22 500 | 45,2487 | 22 500 | 45,2487 | 1 018 096 | 365 | 58.93 | 307 830 | 30,24 |
Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.
Internhandel LYFT / Lyft, Inc. - Analyse av kortsiktig tap
I denne seksjonen analyserer vi unngåelsen av kortsiktig tap for hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i LYFT / Lyft, Inc.. Et jevnt mønster av tap unngåelse kan antyde at fremtidige salgstransaksjoner kan forutsi nedgang i pris. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.
Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.
Handelsdato | Ticker | Innsider | Rapporterte aksjer |
Rapportert pris |
Justerte aksjer |
Justert pris |
Kostpris | Dager til min |
Pris ved min |
Maks tap unngått ($) |
Maks tap unngått (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2019-11-20 | LYFT | Roberts Brian Keith | 17 589 | 43,7985 | 17 589 | 43,7985 | 770 372 | 119 | 16.05 | −488 068 | −63,35 |
Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.
Innsidernes handelshistorikk
Tabellen viser den komplette listen over innsidehandler gjort av Brian Keith Roberts som avslørt til Securies Exchange Comission (SEC).
Fildato | Transaksjonsdato | Skjema | Ticker | Verdipapir | Kode | Aksjer | Gjenværende aksjer | Prosent endring |
Aksje pris |
Transaksjons verdi |
Gjenværende verdi |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024-03-19 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −50 955 | 0 | −100,00 | ||||
2024-03-19 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −22 608 | 50 955 | −30,73 | ||||
2024-03-19 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −197 531 | 73 563 | −72,86 | ||||
2024-03-19 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −29 648 | 271 094 | −9,86 | 157,00 | −4 654 736 | 42 561 758 | |
2024-03-19 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
A - Award | 175 420 | 300 742 | 139,98 | ||||
2024-02-29 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
A - Award | 50 955 | 125 322 | 68,52 | ||||
2023-12-21 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
F - Taxes | −73 145 | 74 367 | −49,59 | 151,97 | −11 115 846 | 11 301 553 | |
2023-12-21 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
A - Award | 87 710 | 147 512 | 146,67 | ||||
2023-01-23 |
|
4 | SPLK |
SPLUNK INC
Common Stock |
A - Award | 59 802 | 59 802 | |||||
2021-11-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −42 447 | 922 327 | −4,40 | 47,51 | −2 016 657 | 43 819 756 | |
2021-11-10 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 41 081 | 964 774 | 4,45 | ||||
2021-08-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −20 817 | 923 693 | −2,20 | 46,79 | −974 027 | 43 219 595 | |
2021-06-25 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 1 900 | 13 870 | 15,87 | ||||
2021-05-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −20 821 | 944 510 | −2,16 | 52,21 | −1 087 064 | 49 312 867 | |
2021-05-10 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 1 900 | 11 970 | 18,87 | ||||
2021-04-28 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −2 700 | 964 621 | −0,28 | 64,48 | −174 088 | 62 195 868 |
2021-04-28 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −12 300 | 967 321 | −1,26 | 63,93 | −786 281 | 61 836 285 |
2021-04-12 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −2 183 | 979 621 | −0,22 | 61,77 | −134 853 | 60 515 108 |
2021-04-12 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −12 817 | 981 804 | −1,29 | 61,25 | −785 073 | 60 137 950 |
2021-03-26 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −1 700 | 994 621 | −0,17 | 63,38 | −107 747 | 63 039 676 |
2021-03-26 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −15 096 | 996 321 | −1,49 | 62,44 | −942 573 | 62 208 888 |
2021-03-26 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −3 204 | 1 011 417 | −0,32 | 61,84 | −198 134 | 62 545 623 |
2021-03-10 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −100 | 1 014 621 | −0,01 | 65,88 | −6 588 | 66 843 231 |
2021-03-10 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −12 787 | 1 014 721 | −1,24 | 65,20 | −833 743 | 66 162 245 |
2021-03-10 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −7 113 | 1 027 508 | −0,69 | 64,59 | −459 448 | 66 369 516 |
2021-03-05 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −20 000 | 1 034 621 | −1,90 | 60,12 | −1 202 492 | 62 206 174 |
2021-02-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 117 020 | 1 054 621 | 12,48 | ||||
2021-02-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −17 714 | 937 601 | −1,85 | 58,93 | −1 043 886 | 55 252 827 | |
2021-02-12 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 3 258 | 10 070 | 47,83 | ||||
2020-11-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −20 059 | 955 315 | −2,06 | 40,11 | −804 566 | 38 317 685 | |
2020-11-13 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 2 252 | 6 812 | 49,39 | ||||
2020-08-18 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 2 251 | 4 560 | 97,49 | ||||
2020-05-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −29 322 | 975 374 | −2,92 | 30,69 | −899 892 | 29 934 228 | |
2020-04-09 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 325 489 | 1 004 230 | 47,95 | ||||
2020-02-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
P - Purchase | 22 500 | 678 741 | 3,43 | 45,25 | 1 018 096 | 30 712 148 | |
2020-02-21 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −19 614 | 656 241 | −2,90 | 46,24 | −906 951 | 30 344 584 | |
2020-02-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 2 309 | 2 309 | |||||
2019-11-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | −17 589 | 675 578 | −2,54 | 43,80 | −770 372 | 29 589 303 | |
2019-08-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −17 448 | 693 167 | −2,46 | 51,68 | −901 713 | 35 822 871 | |
2019-05-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
F - Taxes | −17 447 | 710 615 | −2,40 | 53,79 | −938 474 | 38 223 981 | |
2019-04-05 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 728 062 | 728 062 | |||||
2019-04-05 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
J - Other | −728 062 | 0 | −100,00 | ||||
2019-04-01 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −119 382 | 728 062 | −14,09 | 72,00 | −8 595 504 | 52 420 464 | |
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
1 694 888 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
1 694 888 | ||||||||
2019-03-28 | 3 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
1 694 888 |