Introduksjon
Denne siden gir en grundig analyse av den kjente historikken for insidernes handelsaktiviteter for David Lawee. Insidere er ledere, direktører eller betydelige investorer i et selskap. Det er ulovlig for insidere å gjøre handler i deres selskaper basert på spesifikke, ikke-offentlig informasjon. Dette betyr ikke at det er ulovlig for dem å gjøre noen handler i deres egne selskaper. Imidlertid må de rapportere alle handler til SEC via et skjema 4. Til tross for disse begrensningene, antyder akademisk forskning at insidere - generelt sett - har en tendens til å overgå markedet i sine egne selskaper.
Gjennomsnittlig handelslønnsomhet
Den gjennomsnittlige handelslønnsomheten er den gjennomsnittlige avkastningen av alle åpne markedskjøp gjort av insideren de siste tre årene. For å beregne dette, undersøker vi hvert eneste åpne marked, uplanlagte kjøp som er gjort av insideren, men dette inkluderer ikke alle handler som ble markert som en del av en 10b5-1 handelsplan. Vi beregner deretter gjennomsnittlig ytelse av disse handlene over 3, 6 og 12 måneder, gjennomsnittlig hver av disse varighetene for å generere en endelig ytelsesmåling for hver handel. Til slutt,
Dersom lønnsomheten for denne interne handelen er "N/A", har enten den interne personen ikke gjort noen åpen-markeds kjøp de siste tre årene, eller så er handlene for nylig til å beregne en pålitelig prestasjonsmåler.
Oppdateringsfrekvens: Daglig
Selskaper med rapporterte insiderposisjoner
SEC-arkiveringene indikerer at David Lawee har rapporterte beholdninger av handler i følgende selskaper:
Verdipapir | Navn | Siste rapporterte høydepunkter |
---|---|---|
US:LYFT / Lyft, Inc. | Director | 110 245 |
Hvordan tolke diagrammene
De følgende diagrammene viser aksjens ytelse etter hver åpen markedstransaksjon som ikke var planlagt, utført av David Lawee. Ikke-planlagte handler er handler som ikke ble gjort som en del av en 10b5-1 handelsplan. Aksjeytelsen er kartlagt som kumulativ prosentendring i aksjekursen. For eksempel, hvis en innsidehandel ble gjort 1. januar 2019, vil diagrammet vise daglig prosentendring for verdipapiret til dagens dato. Dersom aksjeprisen går fra $10 til $15 i løpet av denne tiden, vil den kumulative prosentendringen i aksjeprisen være 50%. En endring i prisen fra $10 til $20 vil være 100%, og en endring i prisen fra $10 til $5 vil være - 50%.
Til syvende og sist er målet vårt å avgjøre hvor tett insidernes handler korrelerer med overavkastninger (positiv eller negativ) i aksjekursen for å se om insidere timer sine handler for å tjene på intern informasjon. Se for deg en situasjon der en insider gjør dette. I denne situasjonen, forventer vi enten (a) positive avkastninger etter kjøp, eller (b) negative avkastninger etter salg. I tilfelle (a) KJØP-diagrammet ville vise en serie av oppadgående kurver, som indikerer positive avkastninger etter hver kjøpstransaksjon. I tilfelle (b) ville SALG-diagrammet vise en serie av nedadgående kurver, som indikerer negative avkastninger etter hver salgstransaksjon.
Imidlertid er dette alene ikke nok til å dra konklusjoner. Hvis, for eksempel, aksjeprisen for selskapet steg jevnt over mange år uten å følge en syklisk trend, ville vi forventet at alle postkjøpsdiagrammer skal ha en stigende trend. På samme måte vil ikke-sykliske nedganger over mange år resultere i nedadgående trend i post-trade diagrammer. Ingen av disse diagrammene ville antyde aktiviteter som insidertrening.
Den sterkeste indikatoren ville vært en situasjon der aksjekursen var ekstremt syklisk, og det var både positive signaler i KJØPSdiagrammet og negative plot i SALGSdiagrammet. Denne situasjonen ville vært sterkt antydende om en insider som timet handler til sin økonomiske fordel.
Internkjøp LYFT / Lyft, Inc. - Analyse av kortsiktig fortjeneste
I denne seksjonen analyserer vi lønnsomheten av hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i LYFT / Lyft, Inc.. Denne analysen hjelper til å forstå om den interne personen regelmessig genererer unormale avkastninger, og er verdt å følge. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.
Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.
Handelsdato | Ticker | Innsider | Rapporterte aksjer |
Rapportert pris |
Justerte aksjer |
Justert pris |
Kostpris | Dager til maks |
Pris ved maks |
Maks fortjeneste ($) |
Maks fortjeneste (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det er ingen kjente uplanlagte handler på det åpne markedet for denne insideren og verdipapirkombinasjonen. |
Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.
Internhandel LYFT / Lyft, Inc. - Analyse av kortsiktig tap
I denne seksjonen analyserer vi unngåelsen av kortsiktig tap for hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i LYFT / Lyft, Inc.. Et jevnt mønster av tap unngåelse kan antyde at fremtidige salgstransaksjoner kan forutsi nedgang i pris. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.
Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.
Handelsdato | Ticker | Innsider | Rapporterte aksjer |
Rapportert pris |
Justerte aksjer |
Justert pris |
Kostpris | Dager til min |
Pris ved min |
Maks tap unngått ($) |
Maks tap unngått (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det er ingen kjente uplanlagte handler på det åpne markedet for denne insideren og verdipapirkombinasjonen. |
Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.
Innsidernes handelshistorikk
Tabellen viser den komplette listen over innsidehandler gjort av David Lawee som avslørt til Securies Exchange Comission (SEC).
Fildato | Transaksjonsdato | Skjema | Ticker | Verdipapir | Kode | Aksjer | Gjenværende aksjer | Prosent endring |
Aksje pris |
Transaksjons verdi |
Gjenværende verdi |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2025-07-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 186 | 110 245 | 1,09 | ||||
2025-06-06 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 16 742 | 109 059 | 18,14 | ||||
2025-04-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 568 | 92 317 | 1,73 | ||||
2025-01-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 305 | 90 749 | 1,46 | ||||
2024-10-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 251 | 89 444 | 1,42 | ||||
2024-07-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 418 | 88 193 | 1,63 | ||||
2024-06-14 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 17 956 | 86 775 | 26,09 | ||||
2024-04-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 084 | 68 819 | 1,60 | ||||
2024-01-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 383 | 67 735 | 2,08 | ||||
2023-10-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 671 | 66 352 | 2,58 | ||||
2023-07-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 313 | 64 681 | 2,07 | ||||
2023-06-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 24 645 | 63 368 | 63,64 | ||||
2023-04-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 524 | 38 723 | 4,10 | ||||
2023-01-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 974 | 37 199 | 2,69 | ||||
2022-10-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 1 127 | 36 225 | 3,21 | ||||
2022-06-21 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 18 732 | 35 098 | 114,46 | ||||
2021-06-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 4 422 | 16 366 | 37,02 | ||||
2021-04-29 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −115 537 | 6 138 154 | −1,85 | 65,20 | −7 533 163 | 400 215 620 |
2021-04-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −3 219 | 6 253 691 | −0,05 | 65,00 | −209 236 | 406 491 791 |
2021-04-07 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −135 927 | 6 256 910 | −2,13 | 65,08 | −8 845 898 | 407 189 066 |
2021-04-07 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −28 148 | 6 392 837 | −0,44 | 65,46 | −1 842 613 | 418 485 339 |
2021-03-30 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −18 580 | 6 420 985 | −0,29 | 65,03 | −1 208 222 | 417 544 455 |
2021-03-30 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −203 607 | 6 439 565 | −3,06 | 65,17 | −13 268 437 | 419 646 488 |
2021-03-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −99 699 | 6 643 172 | −1,48 | 66,37 | −6 617 033 | 440 907 990 |
2021-03-24 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −201 555 | 6 742 871 | −2,90 | 65,28 | −13 156 724 | 440 148 322 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −105 659 | 6 944 426 | −1,50 | 67,10 | −7 089 666 | 465 967 512 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −330 428 | 7 050 085 | −4,48 | 66,56 | −21 992 561 | 469 238 147 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −162 892 | 7 380 513 | −2,16 | 65,45 | −10 661 004 | 483 042 029 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −182 340 | 7 543 405 | −2,36 | 67,83 | −12 368 377 | 511 679 722 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −390 785 | 7 725 745 | −4,81 | 67,19 | −26 256 180 | 519 079 673 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −281 472 | 8 116 530 | −3,35 | 66,18 | −18 629 055 | 537 187 668 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −12 831 | 8 398 002 | −0,15 | 66,11 | −848 239 | 555 180 155 |
2021-03-19 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −420 954 | 8 410 833 | −4,77 | 65,46 | −27 553 670 | 550 533 597 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −24 247 | 8 831 787 | −0,27 | 67,20 | −1 629 381 | 593 489 904 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −165 191 | 8 856 034 | −1,83 | 66,42 | −10 972 812 | 588 262 058 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −177 720 | 9 021 225 | −1,93 | 65,36 | −11 615 761 | 589 626 364 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −490 284 | 9 198 945 | −5,06 | 67,30 | −32 995 868 | 619 084 399 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −304 862 | 9 689 229 | −3,05 | 66,42 | −20 250 336 | 643 603 161 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −177 883 | 9 994 091 | −1,75 | 65,45 | −11 642 389 | 654 110 258 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −214 707 | 10 171 974 | −2,07 | 66,52 | −14 281 580 | 676 605 126 |
2021-03-16 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −356 016 | 10 386 681 | −3,31 | 65,48 | −23 310 361 | 680 074 170 |
2021-03-09 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −22 575 | 10 742 697 | −0,21 | 65,05 | −1 468 486 | 698 803 846 |
2021-03-09 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −540 798 | 10 765 272 | −4,78 | 65,30 | −35 313 460 | 702 959 343 |
2021-03-09 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −15 800 | 11 306 070 | −0,14 | 65,03 | −1 027 420 | 735 195 291 |
2020-12-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −177 077 | 11 321 870 | −1,54 | 50,16 | −8 882 607 | 567 932 172 |
2020-12-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −15 646 | 11 498 947 | −0,14 | 50,06 | −783 161 | 575 579 792 |
2020-12-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −146 870 | 11 514 593 | −1,26 | 50,11 | −7 359 215 | 576 961 711 |
2020-12-22 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −207 455 | 11 661 463 | −1,75 | 50,02 | −10 377 273 | 583 327 370 |
2020-12-18 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −401 688 | 11 868 918 | −3,27 | 50,15 | −20 144 292 | 595 215 556 |
2020-12-18 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
S - Sale | X | −309 249 | 12 270 606 | −2,46 | 50,04 | −15 474 232 | 613 997 810 |
2020-06-23 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 7 467 | 11 944 | 166,79 | ||||
2019-06-13 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
A - Award | 4 477 | 4 477 | |||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Series H Preferred Stock |
C - Conversion | −12 579 855 | 0 | −100,00 | ||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Class A Common Stock |
J - Other | 12 579 855 | 12 579 855 | |||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
J - Other | −12 579 855 | 0 | −100,00 | ||||
2019-04-04 |
|
4 | LYFT |
Lyft, Inc.
Common Stock |
C - Conversion | 12 579 855 | 12 579 855 |