Introduksjon
Denne siden gir en grundig analyse av den kjente historikken for insidernes handelsaktiviteter for Daniel H Cushman. Insidere er ledere, direktører eller betydelige investorer i et selskap. Det er ulovlig for insidere å gjøre handler i deres selskaper basert på spesifikke, ikke-offentlig informasjon. Dette betyr ikke at det er ulovlig for dem å gjøre noen handler i deres egne selskaper. Imidlertid må de rapportere alle handler til SEC via et skjema 4. Til tross for disse begrensningene, antyder akademisk forskning at insidere - generelt sett - har en tendens til å overgå markedet i sine egne selskaper.
Gjennomsnittlig handelslønnsomhet
Den gjennomsnittlige handelslønnsomheten er den gjennomsnittlige avkastningen av alle åpne markedskjøp gjort av insideren de siste tre årene. For å beregne dette, undersøker vi hvert eneste åpne marked, uplanlagte kjøp som er gjort av insideren, men dette inkluderer ikke alle handler som ble markert som en del av en 10b5-1 handelsplan. Vi beregner deretter gjennomsnittlig ytelse av disse handlene over 3, 6 og 12 måneder, gjennomsnittlig hver av disse varighetene for å generere en endelig ytelsesmåling for hver handel. Til slutt,
Dersom lønnsomheten for denne interne handelen er "N/A", har enten den interne personen ikke gjort noen åpen-markeds kjøp de siste tre årene, eller så er handlene for nylig til å beregne en pålitelig prestasjonsmåler.
Oppdateringsfrekvens: Daglig
Selskaper med rapporterte insiderposisjoner
SEC-arkiveringene indikerer at Daniel H Cushman har rapporterte beholdninger av handler i følgende selskaper:
Verdipapir | Navn | Siste rapporterte høydepunkter |
---|---|---|
US:PTSI / P.A.M. Transportation Services, Inc. | President & CEO, Director | 61 067 |
Hvordan tolke diagrammene
De følgende diagrammene viser aksjens ytelse etter hver åpen markedstransaksjon som ikke var planlagt, utført av Daniel H Cushman. Ikke-planlagte handler er handler som ikke ble gjort som en del av en 10b5-1 handelsplan. Aksjeytelsen er kartlagt som kumulativ prosentendring i aksjekursen. For eksempel, hvis en innsidehandel ble gjort 1. januar 2019, vil diagrammet vise daglig prosentendring for verdipapiret til dagens dato. Dersom aksjeprisen går fra $10 til $15 i løpet av denne tiden, vil den kumulative prosentendringen i aksjeprisen være 50%. En endring i prisen fra $10 til $20 vil være 100%, og en endring i prisen fra $10 til $5 vil være - 50%.
Til syvende og sist er målet vårt å avgjøre hvor tett insidernes handler korrelerer med overavkastninger (positiv eller negativ) i aksjekursen for å se om insidere timer sine handler for å tjene på intern informasjon. Se for deg en situasjon der en insider gjør dette. I denne situasjonen, forventer vi enten (a) positive avkastninger etter kjøp, eller (b) negative avkastninger etter salg. I tilfelle (a) KJØP-diagrammet ville vise en serie av oppadgående kurver, som indikerer positive avkastninger etter hver kjøpstransaksjon. I tilfelle (b) ville SALG-diagrammet vise en serie av nedadgående kurver, som indikerer negative avkastninger etter hver salgstransaksjon.
Imidlertid er dette alene ikke nok til å dra konklusjoner. Hvis, for eksempel, aksjeprisen for selskapet steg jevnt over mange år uten å følge en syklisk trend, ville vi forventet at alle postkjøpsdiagrammer skal ha en stigende trend. På samme måte vil ikke-sykliske nedganger over mange år resultere i nedadgående trend i post-trade diagrammer. Ingen av disse diagrammene ville antyde aktiviteter som insidertrening.
Den sterkeste indikatoren ville vært en situasjon der aksjekursen var ekstremt syklisk, og det var både positive signaler i KJØPSdiagrammet og negative plot i SALGSdiagrammet. Denne situasjonen ville vært sterkt antydende om en insider som timet handler til sin økonomiske fordel.
Internkjøp PAMT / Pamt Corp. - Analyse av kortsiktig fortjeneste
I denne seksjonen analyserer vi lønnsomheten av hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i PAMT / Pamt Corp.. Denne analysen hjelper til å forstå om den interne personen regelmessig genererer unormale avkastninger, og er verdt å følge. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.
Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.
Handelsdato | Ticker | Innsider | Rapporterte aksjer |
Rapportert pris |
Justerte aksjer |
Justert pris |
Kostpris | Dager til maks |
Pris ved maks |
Maks fortjeneste ($) |
Maks fortjeneste (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det er ingen kjente uplanlagte handler på det åpne markedet for denne insideren og verdipapirkombinasjonen. |
Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.
Internhandel PAMT / Pamt Corp. - Analyse av kortsiktig tap
I denne seksjonen analyserer vi unngåelsen av kortsiktig tap for hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i PAMT / Pamt Corp.. Et jevnt mønster av tap unngåelse kan antyde at fremtidige salgstransaksjoner kan forutsi nedgang i pris. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.
Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.
Handelsdato | Ticker | Innsider | Rapporterte aksjer |
Rapportert pris |
Justerte aksjer |
Justert pris |
Kostpris | Dager til min |
Pris ved min |
Maks tap unngått ($) |
Maks tap unngått (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2014-04-28 | PTSI | CUSHMAN DANIEL H | 22 600 | 24,8500 | 45 200 | 12,4250 | 561 610 | 9 | 5.86 | −296 738 | −52,84 |
Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.
Innsidernes handelshistorikk
Tabellen viser den komplette listen over innsidehandler gjort av Daniel H Cushman som avslørt til Securies Exchange Comission (SEC).
Fildato | Transaksjonsdato | Skjema | Ticker | Verdipapir | Kode | Aksjer | Gjenværende aksjer | Prosent endring |
Aksje pris |
Transaksjons verdi |
Gjenværende verdi |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020-01-07 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
A - Award | 2 000 | 61 067 | 3,39 | ||||
2019-06-14 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −40 000 | 59 067 | −40,38 | 60,00 | −2 400 000 | 3 544 020 | |
2018-12-21 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
A - Award | 12 000 | 99 067 | 13,78 | ||||
2018-08-13 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −15 000 | 87 067 | −14,70 | 62,37 | −935 550 | 5 430 369 | |
2018-06-26 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Employee Stock Option (Right to Buy) |
M - Exercise | −19 600 | 0 | −100,00 | 10,90 | −213 640 | ||
2018-06-26 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Employee Stock Option (Right to Buy) |
M - Exercise | −800 | 0 | −100,00 | 11,22 | −8 976 | ||
2018-06-26 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Employee Stock Option (Right to Buy) |
M - Exercise | −4 000 | 0 | −100,00 | 11,22 | −44 880 | ||
2018-06-26 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
M - Exercise | 19 600 | 102 067 | 23,77 | 10,90 | 213 640 | 1 112 530 | |
2018-06-26 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
M - Exercise | 800 | 82 467 | 0,98 | 11,22 | 8 976 | 925 280 | |
2018-06-26 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
M - Exercise | 4 000 | 81 667 | 5,15 | 11,22 | 44 880 | 916 304 | |
2018-06-12 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −33 333 | 77 667 | −30,03 | 40,00 | −1 333 320 | 3 106 680 | |
2017-04-28 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
A - Award | 100 000 | 111 000 | 909,09 | ||||
2016-03-14 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
A - Award | 5 000 | 11 000 | 83,33 | ||||
2015-07-30 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −11 760 | 6 000 | −66,22 | 55,39 | −651 386 | 332 340 | |
2015-07-14 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −3 040 | 17 760 | −14,62 | 59,00 | −179 360 | 1 047 840 | |
2015-06-22 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Employee Stock Option (Right to Buy) |
M - Exercise | −4 000 | 4 000 | −50,00 | ||||
2015-06-22 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Employee Stock Option (Right to Buy) |
M - Exercise | −9 800 | 19 600 | −33,33 | ||||
2015-06-22 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
M - Exercise | 4 000 | 20 800 | 23,81 | 11,22 | 44 880 | 233 376 | |
2015-06-22 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
M - Exercise | 9 800 | 16 800 | 140,00 | 10,90 | 106 820 | 183 120 | |
2015-03-18 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
A - Award | 5 000 | 7 000 | 250,00 | ||||
2015-03-18 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −5 000 | 2 000 | −71,43 | ||||
2015-03-18 |
|
4/A | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Employee Stock Option (Right to Buy) |
M - Exercise | −9 800 | 39 200 | −20,00 | ||||
2015-03-18 |
|
4/A | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Employee Stock Option (Right to Buy) |
M - Exercise | −800 | 1 200 | −40,00 | ||||
2015-03-18 |
|
4/A | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Employee Stock Option (Right to Buy) |
M - Exercise | −12 000 | 8 000 | −60,00 | ||||
2015-03-18 |
|
4/A | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
A - Award | 5 000 | 7 000 | 250,00 | ||||
2015-03-18 |
|
4/A | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Employee Stock Option (Right to Buy) |
A - Award | 2 000 | 2 000 | |||||
2014-08-05 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Employee Stock Option (Right to Buy) |
M - Exercise | −9 800 | 29 400 | −25,00 | ||||
2014-08-05 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Employee Stock Option (Right to Buy) |
M - Exercise | −400 | 800 | −33,33 | ||||
2014-08-05 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
D - Sale to Issuer | −10 200 | 7 000 | −59,30 | 35,40 | −361 080 | 247 800 | |
2014-08-05 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
M - Exercise | 9 800 | 17 200 | 132,43 | 10,90 | 106 820 | 187 480 | |
2014-08-05 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
M - Exercise | 400 | 7 400 | 5,71 | 11,22 | 4 488 | 83 028 | |
2014-04-30 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Employee Stock Option (Right to Buy) |
M - Exercise | −9 800 | 0 | −100,00 | ||||
2014-04-30 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Employee Stock Option (Right to Buy) |
M - Exercise | −12 800 | 0 | −100,00 | ||||
2014-04-30 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
S - Sale | −22 600 | 7 000 | −76,35 | 24,85 | −561 610 | 173 950 | |
2014-04-30 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
M - Exercise | 9 800 | 29 600 | 49,49 | 10,90 | 106 820 | 322 640 | |
2014-04-30 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock |
M - Exercise | 12 800 | 19 800 | 182,86 | 11,22 | 143 616 | 222 156 | |
2013-11-19 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Common Stock, no par value |
A - Award | 5 000 | 7 000 | 250,00 | ||||
2013-11-19 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
PERFORMANCE-BASED STOCK OPTION (RIGHT TO BUY) |
A - Award | 2 000 | 71 000 | 2,90 | ||||
2012-05-29 |
|
4 | PTSI |
PAM TRANSPORTATION SERVICES INC
Director Stock Option (Right to Buy) |
A - Award | 49 000 | 49 000 |