FreightCar America, Inc.
US ˙ NasdaqGS ˙ US3570231007

Introduksjon

Denne siden gir en grundig analyse av den kjente historikken for insidernes handelsaktiviteter for James D Cirar. Insidere er ledere, direktører eller betydelige investorer i et selskap. Det er ulovlig for insidere å gjøre handler i deres selskaper basert på spesifikke, ikke-offentlig informasjon. Dette betyr ikke at det er ulovlig for dem å gjøre noen handler i deres egne selskaper. Imidlertid må de rapportere alle handler til SEC via et skjema 4. Til tross for disse begrensningene, antyder akademisk forskning at insidere - generelt sett - har en tendens til å overgå markedet i sine egne selskaper.

Gjennomsnittlig handelslønnsomhet

Den gjennomsnittlige handelslønnsomheten er den gjennomsnittlige avkastningen av alle åpne markedskjøp gjort av insideren de siste tre årene. For å beregne dette, undersøker vi hvert eneste åpne marked, uplanlagte kjøp som er gjort av insideren, men dette inkluderer ikke alle handler som ble markert som en del av en 10b5-1 handelsplan. Vi beregner deretter gjennomsnittlig ytelse av disse handlene over 3, 6 og 12 måneder, gjennomsnittlig hver av disse varighetene for å generere en endelig ytelsesmåling for hver handel. Til slutt,

Dersom lønnsomheten for denne interne handelen er "N/A", har enten den interne personen ikke gjort noen åpen-markeds kjøp de siste tre årene, eller så er handlene for nylig til å beregne en pålitelig prestasjonsmåler.

Oppdateringsfrekvens: Daglig

Se listen over de mest lønnsomme insidetraderne.

Selskaper med rapporterte insiderposisjoner

SEC-arkiveringene indikerer at James D Cirar har rapporterte beholdninger av handler i følgende selskaper:

Verdipapir Navn Siste rapporterte høydepunkter
US:RAIL / FreightCar America, Inc. Director 101 812
Hvordan tolke diagrammene

De følgende diagrammene viser aksjens ytelse etter hver åpen markedstransaksjon som ikke var planlagt, utført av James D Cirar. Ikke-planlagte handler er handler som ikke ble gjort som en del av en 10b5-1 handelsplan. Aksjeytelsen er kartlagt som kumulativ prosentendring i aksjekursen. For eksempel, hvis en innsidehandel ble gjort 1. januar 2019, vil diagrammet vise daglig prosentendring for verdipapiret til dagens dato. Dersom aksjeprisen går fra $10 til $15 i løpet av denne tiden, vil den kumulative prosentendringen i aksjeprisen være 50%. En endring i prisen fra $10 til $20 vil være 100%, og en endring i prisen fra $10 til $5 vil være - 50%.

Til syvende og sist er målet vårt å avgjøre hvor tett insidernes handler korrelerer med overavkastninger (positiv eller negativ) i aksjekursen for å se om insidere timer sine handler for å tjene på intern informasjon. Se for deg en situasjon der en insider gjør dette. I denne situasjonen, forventer vi enten (a) positive avkastninger etter kjøp, eller (b) negative avkastninger etter salg. I tilfelle (a) KJØP-diagrammet ville vise en serie av oppadgående kurver, som indikerer positive avkastninger etter hver kjøpstransaksjon. I tilfelle (b) ville SALG-diagrammet vise en serie av nedadgående kurver, som indikerer negative avkastninger etter hver salgstransaksjon.

Imidlertid er dette alene ikke nok til å dra konklusjoner. Hvis, for eksempel, aksjeprisen for selskapet steg jevnt over mange år uten å følge en syklisk trend, ville vi forventet at alle postkjøpsdiagrammer skal ha en stigende trend. På samme måte vil ikke-sykliske nedganger over mange år resultere i nedadgående trend i post-trade diagrammer. Ingen av disse diagrammene ville antyde aktiviteter som insidertrening.

Den sterkeste indikatoren ville vært en situasjon der aksjekursen var ekstremt syklisk, og det var både positive signaler i KJØPSdiagrammet og negative plot i SALGSdiagrammet. Denne situasjonen ville vært sterkt antydende om en insider som timet handler til sin økonomiske fordel.

Internkjøp RAIL / FreightCar America, Inc. - Analyse av kortsiktig fortjeneste

I denne seksjonen analyserer vi lønnsomheten av hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i RAIL / FreightCar America, Inc.. Denne analysen hjelper til å forstå om den interne personen regelmessig genererer unormale avkastninger, og er verdt å følge. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.

Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.

Handelsdato Ticker Innsider Rapporterte
aksjer
Rapportert
pris
Justerte
aksjer
Justert
pris
Kostpris Dager til
maks
Pris ved
maks
Maks
fortjeneste ($)
Maks fortjeneste (%)
2019-05-14 RAIL Cirar James D 100 6,2855 100 6,2855 629 1 6.3700 9 1,43
2019-05-14 RAIL Cirar James D 300 6,2855 300 6,2855 1 886
2019-05-14 RAIL Cirar James D 700 6,2855 700 6,2855 4 400
2019-05-13 RAIL Cirar James D 100 6,2426 100 6,2426 624
2019-05-13 RAIL Cirar James D 200 6,2426 200 6,2426 1 249
2019-05-13 RAIL Cirar James D 400 6,2426 400 6,2426 2 497
2019-05-13 RAIL Cirar James D 400 6,2426 400 6,2426 2 497
2019-05-13 RAIL Cirar James D 100 6,2426 100 6,2426 624
2019-05-13 RAIL Cirar James D 200 6,2426 200 6,2426 1 249
2019-05-13 RAIL Cirar James D 200 6,2426 200 6,2426 1 249
2019-05-13 RAIL Cirar James D 500 6,2426 500 6,2426 3 121
2019-05-13 RAIL Cirar James D 100 6,2426 100 6,2426 624
2019-05-13 RAIL Cirar James D 100 6,2426 100 6,2426 624
2019-05-13 RAIL Cirar James D 300 6,2426 300 6,2426 1 873
2019-05-13 RAIL Cirar James D 100 6,2426 100 6,2426 624
2019-05-13 RAIL Cirar James D 200 6,2426 200 6,2426 1 249
2019-05-13 RAIL Cirar James D 200 6,2426 200 6,2426 1 249
2019-05-13 RAIL Cirar James D 200 6,2426 200 6,2426 1 249
2019-05-10 RAIL Cirar James D 3 600 6,3996 3 600 6,3996 23 039

Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.

RAIL / FreightCar America, Inc. Insider Trades
Internhandel RAIL / FreightCar America, Inc. - Analyse av kortsiktig tap

I denne seksjonen analyserer vi unngåelsen av kortsiktig tap for hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i RAIL / FreightCar America, Inc.. Et jevnt mønster av tap unngåelse kan antyde at fremtidige salgstransaksjoner kan forutsi nedgang i pris. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.

Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.

Handelsdato Ticker Innsider Rapporterte
aksjer
Rapportert
pris
Justerte
aksjer
Justert
pris
Kostpris Dager til
min
Pris ved
min
Maks tap
unngått ($)
Maks tap
unngått (%)
Det er ingen kjente uplanlagte handler på det åpne markedet for denne insideren og verdipapirkombinasjonen.

Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.

RAIL / FreightCar America, Inc. Insider Trades
Innsidernes handelshistorikk

Tabellen viser den komplette listen over innsidehandler gjort av James D Cirar som avslørt til Securies Exchange Comission (SEC).

Fildato Transaksjonsdato Skjema Ticker Verdipapir Kode 10b5-1 Aksjer Gjenværende aksjer Prosent
endring
Aksje
pris
Transaksjons
verdi
Gjenværende
verdi
2020-05-19 2020-05-15 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 56 995 101 812 127,17
2019-05-14 2019-05-14 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 700 44 817 1,59 6,29 4 400 281 697
2019-05-14 2019-05-14 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 300 44 117 0,68 6,29 1 886 277 297
2019-05-14 2019-05-14 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 100 43 817 0,23 6,29 629 275 412
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 200 43 717 0,46 6,24 1 249 272 908
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 200 43 717 0,46 6,24 1 249 272 908
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 200 43 517 0,46 6,24 1 249 271 659
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 200 43 317 0,46 6,24 1 249 270 411
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 100 43 117 0,23 6,24 624 269 162
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 100 43 117 0,23 6,24 624 269 162
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 300 43 017 0,70 6,24 1 873 268 538
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 100 42 717 0,23 6,24 624 266 665
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 100 42 617 0,24 6,24 624 266 041
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 500 42 517 1,19 6,24 3 121 265 417
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 200 42 017 0,48 6,24 1 249 262 295
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 200 41 817 0,48 6,24 1 249 261 047
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 100 41 617 0,24 6,24 624 259 798
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 400 41 517 0,97 6,24 2 497 259 174
2019-05-14 2019-05-13 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 400 41 517 0,97 6,24 2 497 259 174
2019-05-14 2019-05-10 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
P - Purchase 3 600 40 417 9,78 6,40 23 039 258 653
2019-05-13 2019-05-09 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 8 703 36 817 30,96
2018-05-14 2018-05-10 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 3 545 28 114 14,43
2017-05-15 2017-05-11 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 3 170 24 569 14,81
2016-05-13 2016-05-12 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 3 922 21 399 22,44
2015-05-15 2015-05-14 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 2 255 17 477 14,81
2014-05-27 2014-05-22 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 1 802 15 222 13,43
2013-05-21 2013-05-17 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 2 545 13 420 23,40
2012-05-29 2012-05-24 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 2 216 10 875 25,59
2010-05-14 2010-05-12 4 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
A - Award 1 404 7 097 24,66
2005-04-05 3 RAIL FreightCar America, Inc.
Common Stock
358 050
2005-04-05 3 RAIL FreightCar America, Inc.
Series A Voting Preferred Stock
651
P
Åpent marked eller private kjøp av ikke-derivat eller derivat sikkerhet.
S
Åpent marked eller private kjøp av ikke-derivat eller derivat sikkerhet.
A
Bevilgning, tildeling eller andre oppkjøp av verdipapirer fra selskapet (slik som en opsjon)
C
Konvertering av derivat
D
Salg eller overføring av verdipapirer tilbake til selskapet
F
Betaling av utøvelseskurs eller skatteplikt ved å bruke deler av verdipapirer mottat fra selskapet
G
Gave av verdipapirer fra eller til insidere
K
Aksjebytting og lignende sikringsavtaler
M
Øvelse eller konvertering av derivatverdipapir mottatt fra selskapet (for eksempel en opsjon)
V
En transaksjon frivilig rapportert på Skjema 4
J
Annet (med en fotnote som beskriver transaksjonen)