Introduksjon
Denne siden gir en grundig analyse av den kjente historikken for insidernes handelsaktiviteter for Amazon Com Inc. Insidere er ledere, direktører eller betydelige investorer i et selskap. Det er ulovlig for insidere å gjøre handler i deres selskaper basert på spesifikke, ikke-offentlig informasjon. Dette betyr ikke at det er ulovlig for dem å gjøre noen handler i deres egne selskaper. Imidlertid må de rapportere alle handler til SEC via et skjema 4. Til tross for disse begrensningene, antyder akademisk forskning at insidere - generelt sett - har en tendens til å overgå markedet i sine egne selskaper.
Gjennomsnittlig handelslønnsomhet
Den gjennomsnittlige handelslønnsomheten er den gjennomsnittlige avkastningen av alle åpne markedskjøp gjort av insideren de siste tre årene. For å beregne dette, undersøker vi hvert eneste åpne marked, uplanlagte kjøp som er gjort av insideren, men dette inkluderer ikke alle handler som ble markert som en del av en 10b5-1 handelsplan. Vi beregner deretter gjennomsnittlig ytelse av disse handlene over 3, 6 og 12 måneder, gjennomsnittlig hver av disse varighetene for å generere en endelig ytelsesmåling for hver handel. Til slutt,
Dersom lønnsomheten for denne interne handelen er "N/A", har enten den interne personen ikke gjort noen åpen-markeds kjøp de siste tre årene, eller så er handlene for nylig til å beregne en pålitelig prestasjonsmåler.
Oppdateringsfrekvens: Daglig
Selskaper med rapporterte insiderposisjoner
SEC-arkiveringene indikerer at Amazon Com Inc har rapporterte beholdninger av handler i følgende selskaper:
Verdipapir | Navn | Siste rapporterte høydepunkter |
---|---|---|
US:ATSG / Air Transport Services Group, Inc. | 10% Owner | 0 |
US:RIVN / Rivian Automotive, Inc. | Director, 10% Owner | 0 |
Hvordan tolke diagrammene
De følgende diagrammene viser aksjens ytelse etter hver åpen markedstransaksjon som ikke var planlagt, utført av Amazon Com Inc. Ikke-planlagte handler er handler som ikke ble gjort som en del av en 10b5-1 handelsplan. Aksjeytelsen er kartlagt som kumulativ prosentendring i aksjekursen. For eksempel, hvis en innsidehandel ble gjort 1. januar 2019, vil diagrammet vise daglig prosentendring for verdipapiret til dagens dato. Dersom aksjeprisen går fra $10 til $15 i løpet av denne tiden, vil den kumulative prosentendringen i aksjeprisen være 50%. En endring i prisen fra $10 til $20 vil være 100%, og en endring i prisen fra $10 til $5 vil være - 50%.
Til syvende og sist er målet vårt å avgjøre hvor tett insidernes handler korrelerer med overavkastninger (positiv eller negativ) i aksjekursen for å se om insidere timer sine handler for å tjene på intern informasjon. Se for deg en situasjon der en insider gjør dette. I denne situasjonen, forventer vi enten (a) positive avkastninger etter kjøp, eller (b) negative avkastninger etter salg. I tilfelle (a) KJØP-diagrammet ville vise en serie av oppadgående kurver, som indikerer positive avkastninger etter hver kjøpstransaksjon. I tilfelle (b) ville SALG-diagrammet vise en serie av nedadgående kurver, som indikerer negative avkastninger etter hver salgstransaksjon.
Imidlertid er dette alene ikke nok til å dra konklusjoner. Hvis, for eksempel, aksjeprisen for selskapet steg jevnt over mange år uten å følge en syklisk trend, ville vi forventet at alle postkjøpsdiagrammer skal ha en stigende trend. På samme måte vil ikke-sykliske nedganger over mange år resultere i nedadgående trend i post-trade diagrammer. Ingen av disse diagrammene ville antyde aktiviteter som insidertrening.
Den sterkeste indikatoren ville vært en situasjon der aksjekursen var ekstremt syklisk, og det var både positive signaler i KJØPSdiagrammet og negative plot i SALGSdiagrammet. Denne situasjonen ville vært sterkt antydende om en insider som timet handler til sin økonomiske fordel.
Internkjøp RIVN / Rivian Automotive, Inc. - Analyse av kortsiktig fortjeneste
I denne seksjonen analyserer vi lønnsomheten av hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i RIVN / Rivian Automotive, Inc.. Denne analysen hjelper til å forstå om den interne personen regelmessig genererer unormale avkastninger, og er verdt å følge. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.
Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.
Handelsdato | Ticker | Innsider | Rapporterte aksjer |
Rapportert pris |
Justerte aksjer |
Justert pris |
Kostpris | Dager til maks |
Pris ved maks |
Maks fortjeneste ($) |
Maks fortjeneste (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det er ingen kjente uplanlagte handler på det åpne markedet for denne insideren og verdipapirkombinasjonen. |
Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.
Internhandel RIVN / Rivian Automotive, Inc. - Analyse av kortsiktig tap
I denne seksjonen analyserer vi unngåelsen av kortsiktig tap for hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i RIVN / Rivian Automotive, Inc.. Et jevnt mønster av tap unngåelse kan antyde at fremtidige salgstransaksjoner kan forutsi nedgang i pris. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.
Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.
Handelsdato | Ticker | Innsider | Rapporterte aksjer |
Rapportert pris |
Justerte aksjer |
Justert pris |
Kostpris | Dager til min |
Pris ved min |
Maks tap unngått ($) |
Maks tap unngått (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det er ingen kjente uplanlagte handler på det åpne markedet for denne insideren og verdipapirkombinasjonen. |
Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.
Innsidernes handelshistorikk
Tabellen viser den komplette listen over innsidehandler gjort av Amazon Com Inc som avslørt til Securies Exchange Comission (SEC).
Fildato | Transaksjonsdato | Skjema | Ticker | Verdipapir | Kode | Aksjer | Gjenværende aksjer | Prosent endring |
Aksje pris |
Transaksjons verdi |
Gjenværende verdi |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2025-04-14 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Common Stock |
J - Other | −12 741 445 | 0 | −100,00 | 22,50 | −286 682 512 | ||
2023-08-11 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −1 177 000 | 12 741 445 | −8,46 | 19,50 | −22 951 500 | 248 458 178 | |
2022-12-20 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −260 000 | 13 918 445 | −1,83 | 26,99 | −7 017 400 | 375 658 831 | |
2022-10-11 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Common Stock |
S - Sale | −250 000 | 14 178 445 | −1,73 | 23,61 | −5 902 500 | 334 753 086 | |
2021-12-09 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Warrant (Right to Purchase Common Stock) |
J - Other | 584 567 | 7 014 804 | 9,09 | ||||
2021-11-23 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Warrant (Right to Purchase Common Stock) |
J - Other | 584 567 | 6 430 237 | 10,00 | ||||
2021-11-12 |
|
4 | RIVN |
Rivian Automotive, Inc. / DE
Series A Preferred Stock |
C - Conversion | −86 186 650 | 0 | −100,00 | ||||
2021-11-12 |
|
4 | RIVN |
Rivian Automotive, Inc. / DE
Convertible Notes |
C - Conversion | 0 | ||||||
2021-11-12 |
|
4 | RIVN |
Rivian Automotive, Inc. / DE
Warrant (Right to Purchase) |
C - Conversion | 3 723 050 | 3 723 050 | |||||
2021-11-12 |
|
4 | RIVN |
Rivian Automotive, Inc. / DE
Warrant (Right to Purchase) |
C - Conversion | −3 723 050 | 0 | −100,00 | ||||
2021-11-12 |
|
4 | RIVN |
Rivian Automotive, Inc. / DE
Series F Preferred Stock |
C - Conversion | −4 070 577 | 0 | −100,00 | ||||
2021-11-12 |
|
4 | RIVN |
Rivian Automotive, Inc. / DE
Series E Preferred Stock |
C - Conversion | −27 437 057 | 0 | −100,00 | ||||
2021-11-12 |
|
4 | RIVN |
Rivian Automotive, Inc. / DE
Series D Preferred Stock |
C - Conversion | −30 714 819 | 0 | −100,00 | ||||
2021-11-12 |
|
4 | RIVN |
Rivian Automotive, Inc. / DE
Class A Common Stock |
A - Award | 2 564 102 | 158 363 834 | 1,65 | 78,00 | 199 999 956 | 12 352 379 052 | |
2021-11-12 |
|
4 | RIVN |
Rivian Automotive, Inc. / DE
Class A Common Stock |
C - Conversion | 7 390 649 | 155 799 732 | 4,98 | ||||
2021-11-12 |
|
4 | RIVN |
Rivian Automotive, Inc. / DE
Class A Common Stock |
C - Conversion | 4 070 557 | 148 409 083 | 2,82 | ||||
2021-11-12 |
|
4 | RIVN |
Rivian Automotive, Inc. / DE
Class A Common Stock |
C - Conversion | 27 437 057 | 144 338 526 | 23,47 | ||||
2021-11-12 |
|
4 | RIVN |
Rivian Automotive, Inc. / DE
Class A Common Stock |
C - Conversion | 30 714 819 | 116 901 469 | 35,64 | ||||
2021-11-12 |
|
4 | RIVN |
Rivian Automotive, Inc. / DE
Class A Common Stock |
C - Conversion | 86 186 650 | 86 186 650 | |||||
2021-10-06 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Warrant (Right to Purchase Common Stock) |
J - Other | 584 567 | 5 845 670 | 11,11 | ||||
2021-07-08 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Warrant (Right to Purchase Common Stock) |
J - Other | 584 567 | 5 261 103 | 12,50 | ||||
2021-05-13 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Warrant (Right to Purchase Common Stock) |
J - Other | 584 567 | 4 676 536 | 14,29 | ||||
2021-05-10 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Warrant (Right to Purchase Common Stock) |
X - Other | −752 268 | 0 | −100,00 | ||||
2021-05-10 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Warrant (Right to Purchase Common Stock) |
X - Other | −12 810 629 | 0 | −100,00 | ||||
2021-05-10 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Common Stock |
X - Other | 752 268 | 14 428 445 | 5,50 | 9,73 | 7 319 568 | 140 388 770 | |
2021-05-10 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Common Stock |
X - Other | 12 810 629 | 13 676 177 | 1 480,06 | 9,73 | 124 647 420 | 133 069 202 | |
2021-05-10 |
|
4 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Warrant (Right to Purchase Common Stock) |
J - Other | 584 567 | 4 091 969 | 16,67 | ||||
2021-04-08 | 3 | ATSG |
Air Transport Services Group, Inc.
Common Stock |
865 548 |