Introduksjon
Denne siden gir en grundig analyse av den kjente historikken for insidernes handelsaktiviteter for Michael L Gettle. Insidere er ledere, direktører eller betydelige investorer i et selskap. Det er ulovlig for insidere å gjøre handler i deres selskaper basert på spesifikke, ikke-offentlig informasjon. Dette betyr ikke at det er ulovlig for dem å gjøre noen handler i deres egne selskaper. Imidlertid må de rapportere alle handler til SEC via et skjema 4. Til tross for disse begrensningene, antyder akademisk forskning at insidere - generelt sett - har en tendens til å overgå markedet i sine egne selskaper.
Gjennomsnittlig handelslønnsomhet
Den gjennomsnittlige handelslønnsomheten er den gjennomsnittlige avkastningen av alle åpne markedskjøp gjort av insideren de siste tre årene. For å beregne dette, undersøker vi hvert eneste åpne marked, uplanlagte kjøp som er gjort av insideren, men dette inkluderer ikke alle handler som ble markert som en del av en 10b5-1 handelsplan. Vi beregner deretter gjennomsnittlig ytelse av disse handlene over 3, 6 og 12 måneder, gjennomsnittlig hver av disse varighetene for å generere en endelig ytelsesmåling for hver handel. Til slutt,
Dersom lønnsomheten for denne interne handelen er "N/A", har enten den interne personen ikke gjort noen åpen-markeds kjøp de siste tre årene, eller så er handlene for nylig til å beregne en pålitelig prestasjonsmåler.
Oppdateringsfrekvens: Daglig
Selskaper med rapporterte insiderposisjoner
SEC-arkiveringene indikerer at Michael L Gettle har rapporterte beholdninger av handler i følgende selskaper:
Verdipapir | Navn | Siste rapporterte høydepunkter |
---|---|---|
US:RRTS / Roadrunner Transportation Systems, Inc. | See Remarks, Director | 78 740 |
Hvordan tolke diagrammene
De følgende diagrammene viser aksjens ytelse etter hver åpen markedstransaksjon som ikke var planlagt, utført av Michael L Gettle. Ikke-planlagte handler er handler som ikke ble gjort som en del av en 10b5-1 handelsplan. Aksjeytelsen er kartlagt som kumulativ prosentendring i aksjekursen. For eksempel, hvis en innsidehandel ble gjort 1. januar 2019, vil diagrammet vise daglig prosentendring for verdipapiret til dagens dato. Dersom aksjeprisen går fra $10 til $15 i løpet av denne tiden, vil den kumulative prosentendringen i aksjeprisen være 50%. En endring i prisen fra $10 til $20 vil være 100%, og en endring i prisen fra $10 til $5 vil være - 50%.
Til syvende og sist er målet vårt å avgjøre hvor tett insidernes handler korrelerer med overavkastninger (positiv eller negativ) i aksjekursen for å se om insidere timer sine handler for å tjene på intern informasjon. Se for deg en situasjon der en insider gjør dette. I denne situasjonen, forventer vi enten (a) positive avkastninger etter kjøp, eller (b) negative avkastninger etter salg. I tilfelle (a) KJØP-diagrammet ville vise en serie av oppadgående kurver, som indikerer positive avkastninger etter hver kjøpstransaksjon. I tilfelle (b) ville SALG-diagrammet vise en serie av nedadgående kurver, som indikerer negative avkastninger etter hver salgstransaksjon.
Imidlertid er dette alene ikke nok til å dra konklusjoner. Hvis, for eksempel, aksjeprisen for selskapet steg jevnt over mange år uten å følge en syklisk trend, ville vi forventet at alle postkjøpsdiagrammer skal ha en stigende trend. På samme måte vil ikke-sykliske nedganger over mange år resultere i nedadgående trend i post-trade diagrammer. Ingen av disse diagrammene ville antyde aktiviteter som insidertrening.
Den sterkeste indikatoren ville vært en situasjon der aksjekursen var ekstremt syklisk, og det var både positive signaler i KJØPSdiagrammet og negative plot i SALGSdiagrammet. Denne situasjonen ville vært sterkt antydende om en insider som timet handler til sin økonomiske fordel.
Internkjøp RRTS / Roadrunner Transportation Systems, Inc. - Analyse av kortsiktig fortjeneste
I denne seksjonen analyserer vi lønnsomheten av hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i RRTS / Roadrunner Transportation Systems, Inc.. Denne analysen hjelper til å forstå om den interne personen regelmessig genererer unormale avkastninger, og er verdt å følge. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.
Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.
Handelsdato | Ticker | Innsider | Rapporterte aksjer |
Rapportert pris |
Justerte aksjer |
Justert pris |
Kostpris | Dager til maks |
Pris ved maks |
Maks fortjeneste ($) |
Maks fortjeneste (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2018-11-09 | RRTS | Gettle Michael L | 32 000 | 0,6157 | 1 280 | 15,3925 | 19 702 | 175 | 12.62 | −3 548 | −18,01 |
Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.
Internhandel RRTS / Roadrunner Transportation Systems, Inc. - Analyse av kortsiktig tap
I denne seksjonen analyserer vi unngåelsen av kortsiktig tap for hvert uplanlagt, åpen-marked internsalg som er gjort i RRTS / Roadrunner Transportation Systems, Inc.. Et jevnt mønster av tap unngåelse kan antyde at fremtidige salgstransaksjoner kan forutsi nedgang i pris. Denne analysen gjelder ett år etter hver handel, og resultatene er teoretiske.
Følgende tabell viser de mest nylige åpne markedskjøpene som ikke var en del av en handelsplan.
Handelsdato | Ticker | Innsider | Rapporterte aksjer |
Rapportert pris |
Justerte aksjer |
Justert pris |
Kostpris | Dager til min |
Pris ved min |
Maks tap unngått ($) |
Maks tap unngått (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Det er ingen kjente uplanlagte handler på det åpne markedet for denne insideren og verdipapirkombinasjonen. |
Justert pris er prisen justert for splitt. Justerte aksjer er aksjene justert for splitt.
Innsidernes handelshistorikk
Tabellen viser den komplette listen over innsidehandler gjort av Michael L Gettle som avslørt til Securies Exchange Comission (SEC).
Fildato | Transaksjonsdato | Skjema | Ticker | Verdipapir | Kode | Aksjer | Gjenværende aksjer | Prosent endring |
Aksje pris |
Transaksjons verdi |
Gjenværende verdi |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2019-05-30 |
|
4 | RRTS |
Roadrunner Transportation Systems, Inc.
Employee Stock Option (Right to Buy) |
A - Award | 78 740 | 78 740 | |||||
2019-05-29 |
|
4 | RRTS |
Roadrunner Transportation Systems, Inc.
Common Stock |
F - Taxes | −3 887 | 446 114 | −0,86 | 11,09 | −43 107 | 4 947 404 | |
2019-04-10 |
|
4 | RRTS |
Roadrunner Transportation Systems, Inc.
Common Stock |
A - Award | 400 000 | 450 001 | 799,98 | ||||
2019-03-25 |
|
4 | RRTS |
Roadrunner Transportation Systems, Inc.
Employee Stock Option (Right to Buy) |
A - Award | 2 907 407 | 2 907 407 | |||||
2019-03-25 |
|
4 | RRTS |
Roadrunner Transportation Systems, Inc.
Common Stock |
A - Award | 785 000 | 1 250 051 | 168,80 | ||||
2019-02-15 |
|
4 | RRTS |
Roadrunner Transportation Systems, Inc.
Subscription Rights (right to buy) |
X - Other | −8 643 | 0 | −100,00 | ||||
2019-02-15 |
|
4 | RRTS |
Roadrunner Transportation Systems, Inc.
Common Stock |
X - Other | 199 981 | 465 051 | 75,44 | 0,50 | 99 990 | 232 526 | |
2018-11-13 |
|
4 | RRTS |
Roadrunner Transportation Systems, Inc.
Common Stock |
P - Purchase | 32 000 | 265 070 | 13,73 | 0,62 | 19 702 | 163 204 | |
2018-07-11 |
|
4 | RRTS |
Roadrunner Transportation Systems, Inc.
Common Stock |
A - Award | 210 000 | 233 070 | 910,27 | ||||
2017-03-02 |
|
4 | RRTS |
Roadrunner Transportation Systems, Inc.
Employee Stock Option (Right to Buy) |
A - Award | 167 000 | 167 000 | |||||
2017-03-02 |
|
4 | RRTS |
Roadrunner Transportation Systems, Inc.
Common Stock |
A - Award | 23 070 | 23 070 |